PROGRAMMA SCHOOLJAAR 2019/2020
ONZE AGENDA
Wij bieden naast individuele therapie/behandeling ook groepsbehandelingen aan. Elk kwartaal starten er een aantal, op deze pagina kunt je onze actuele agenda bekijken. Wil jij je kind aanmelden voor een groepsbehandeling? Vul ons aanmeldformulier in en benoem daarin voor welke training je je wilt aanmelden!
Reguleren kun je leren
Reguleren kun je leren
Reguleren kun je leren is een groepsbehandeling voor kinderen (tussen de 8-12 jaar) die het lastig vinden emoties te reguleren. Dit kan zowel thuis als op school een rol spelen. Met emotieregulatie bedoelen wij het uitoefenen van invloed op welke emoties je voelt, wanneer je deze voelt en hoe deze emoties worden ervaren en uitgedrukt.
Lees verderPareltjes in de dop
Pareltjes in de dop
In deze oudertraining worden de eigenschappen van prikkelgevoelige, temperamentvolle kinderen behandeld. Onderwerpen zoals prikkelverwerking, maken van verbinding, omgaan met veranderingen, gevoel van afwijzing en hoe om te gaan met emoties/boosheid komen aan bod. Ook geschikt voor ouders van kinderen met ADHD en autisme.
Lees verderSOVA Training
SOVA Training
In deze SOVA training oefenen kinderen - in acht bijeenkomsten - met sociale situaties. Hierdoor leren kinderen zich in sociale situaties staande te houden en leert het hen op een fijne manier contact te maken met anderen. Het groepje waarin ze oefenen bestaat uit maximaal acht kinderen.
Lees verderDe moedige kinderen club
De moedige kinderen club
De groepsbehandeling is bedoeld voor kinderen die last hebben van angst(en). Denk aan angst voor de tandarts, dieren, het donker, overdreven bezorgdheid of bang voor sociale situaties. De training leert je wat angsten nu precies zijn. Je gaat vervolgens 'doen' om je angsten te overwinnen.
Lees verderBooster boksen
Booster boksen
Werken aan: zelfbewustzijn, zelfbeheersing, zelfvertrouwen en reguleren van emoties door middel van bokstherapie.
Lees verderAankomende brugklassers
Aankomende brugklassers
In de powertraining voor aankomende brugklassers wordt gewerkt aan zelfvertrouwen, sociale vaardigheden en plannen en organiseren.
Lees verder